Wikia

Een vlammenwerper (Engels: flamethrower, Duits: Flammenwerfer) is een vuurspuwend wapen dat in verschillende van de Wolfenstein-spellen voorkomt.

Return to Castle WolfensteinEdit

Vlammenwerpers kunnen in dit spel teruggevonden worden in het eerste level van Deadly Designs, waarbij de truc is om de vijand te omgeven met vlammen. Het wapen heeft een brandstoftank met een capaciteit van 150.

LocatiesEdit

De vlammenwerpers zelf kunnen gevonden worden bij vlammenwerper-soldaten. De brandstof bevindt zich op verschillende plekken op de kaarten die later in het spel aan bod komen, meestal op geheime locaties.

OpmerkingenEdit

  • Wanneer afgevuurd van een korte afstand is het mogelijk dat de vlammen ook terugslaan op de speler, en dat B.J. zelf vlam vat. Dit zal resulteren in verlies van levenspunten en mogelijk zelfs sterfte.
  • Dit wapen telt als "stil wapen".
  • De vlammenwerper heeft effect op zowel menselijke als ondode (ook Lopers) vijanden, behalve vuur-ondoden.
  • Het is gebaseerd op de bestaande Flammenwerfer 35, de eerste Duitse draagbare vlammenwerper. Het design heeft echter ook wat trekken van de Amerikaanse M2 vlammenwerper.

Wolfenstein (2009)Edit

In Wolfenstein (2009) wordt, in tegenstelling tot de vorige spellen, de vlammenwerper bij de Duitse (Flammenwerfer) in plaats van de Engelse (flamethrower) naam genoemd. Naast de brandstofbalk staat er tijdens het gebruik van een vlammenwerper in dit spel ook een hittebalk, en zal het wapen na lang gebruik ook telkens moeten afkoelen.

LocatiesEdit

De eerste vlammenwerper bevindt zich in de buurt van het startpunt van de missie Cannery, in de tunnels die B.J. gebruikt om te infiltreren in de conservenfabriek (Engels: cannery).

Around Wikia's network

Random Wiki